باور های آرام بخش (وعده های الهی به صابران جلد 1)

110,000 تومان

ناشر:عطش شابک:5-73-6281-600-978 بخش اول از سلسله مباحث حجت ­الاسلام­ والمسلمین سید حسین حسینی قمی



نام کتاب: وعده ‌های الهی به صابران – جلد1
نویسنده: سید حسین حسینی قمی
تعداد صفحات: 288
توضیحات کتاب: بحث صبر، یکی از مباحث کلیدی و بسیار راه گشا و سرنوشت ­ساز در زندگی انسان ­هاست. صبر در مکتب اهل بیت (ع) از جایگاهی بس رفیع برخوردار است؛ آنچنان که نسبت صبر به ایمان را همانند نسبت سر به بدن دانسته ­اند.
مجموعه فوق، بخش اول از سلسله مباحث حجت ­الاسلام­ والمسلمین سید حسین حسینی قمی پیرامون صبر است که در برنامه ­ی سمت خدا به سمع و نظر بینندگان رسیده ­است. این مجموعه در چهارده گفتار با عنوان ­های: صبر و پشتوانه ­های آن، باورهای آرام­ بخش، پاداش صابران، چند پرسش و پاسخ در باب مصائب، صبر بر بیماری، کاستن از آلام و نگرانی ­های بیمار، برخورد با مصائب و بیماری­ ها، صبر در برابر آزار و بداخلاقی همسران، اخلاق در خانه، عزت و برکت زندگی، صبر در برابر گناه، صبر در سیره عملی پیامبر(ص) و واقعه کربلا؛تجلی صبر جمیل به رشته تحریر درآمده ­است.
کتاب، با بررسی واژه صبر و مفهوم آن با توجه به آیات و روایات آغاز می گردد. در ادامه به پاداشی که خداوند  به صابران وعده داده، می پردازد و همچنین ده مورد از آیات قرآن در باب صبر و تفسیر این آیات ذکر می شود. طی چندین گفتار مصائبی که صبر در برابر آن ها به مؤمنان توصیه شده، عنوان می گردد. و با بررسی مفصل جریان کربلا که نمایشگاهی از صبر است، پایان می یابد.