رهایی از شیطان (وعده های الهی به صابران جلد 2)

110,000 تومان

ناشر:عطش شابک:8-6281-85-600-978 بخش دوم از سلسله مباحث حجت ­الاسلام­ والمسلمین سید حسین حسینی قمی



نام کتاب: وعده ‌های الهی به صابران – جلد2
نویسنده: سید حسین حسینی قمی
تعداد صفحات: 328
توضیحات کتاب: بحث صبر، یکی از مباحث کلیدی و بسیار راه­ گشا و سرنوشت­ ساز در زندگی انسان ­هاست. صبر در مکتب اهل بیت (ع) از جایگاهی بس رفیع برخوردار است؛ آنچنان که نسبت صبر به ایمان را همانند نسبت سر به بدن دانسته ­اند.
مجموعه فوق، بخش دوم از سلسله مباحث حجت ­الاسلام­ والمسلمین سید حسین حسینی قمی پیرامون صبر است که در برنامه­ ی سمت خدا به سمع و نظر بینندگان رسیده است. این مجموعه در چهارده گفتار با عنوان­ های: پایداری در برابر گناه، وسوسه ­های شیطان و راه­ رهایی ار آن، صبر در برابر گناهان پنهان، حق­ الناس و رد مظالم، توبه و گریز از گناه، توبه و آداب آن، راه­ های پایداری در توبه،چند پرسش و پاسخ در باب توبه، صبر بر فقر و تنگدستی و الگوهای صبر به رشته تحریر درآمده ­است.
مبحث ابتدایی که این کتاب بدان پرداخته وسوسه های شیطانی، راه گریز از آن ها و در مجموع صبر و پایداری در برابر گناه است. پس از آن به موضوع توبه اشاره می شود. اینکه چه آدابی دارد، گام های عملی برای توبه چیست و انسان ها چگونه عمل کنند تا در مسیر توبه شان باقی بمانند. در ادامه نگاهی به انواع و اقسام فقر داشته و فقری که باید در برابر آن صبر کرد و وعده های الهی به صابران را شامل می شود، بررسی می کند. در گفتار پایانی نیز به نمونه های صبر در زندگی ائمه اطهار پرداخته است. چرا که آگاهی از سیره ی کسانی که الگوی صبر بودند در این مسیر به ما خواهد کرد.