روز هول انگیز (حوادث قیامت در قرآن )

110,000 تومان

ناشر:عطش شابک:0-02-7429-600-978 بخش چهارم از سلسله مباحث حجت­ الاسلام­ والمسلمین سید حسین حسینی قمی



نام کتاب: حوادث قیامت در قرآن
نویسنده: سید حسین حسینی قمی
تعداد صفحات: 279
توضیحات کتاب: موضوع قیامت، از مهم­ترین موضوعات اعتقادی است که در آیات قرآن و کلمات پیامبر خدا (ص) و اهل بیت (ع) به ­صورت گسترده به آن پرداخته شده­ است.
مجموعه فوق، بخش چهارم از سلسله مباحث حجت­ الاسلام­ والمسلمین سید حسین حسینی قمی پیرامون حوادث قیامت در قرآن است که در برنامه ­ی سمت خدا به سمع و نظر بینندگان رسیده ­است. این مجموعه در چهارده گفتار با عنوان­ های: روز ندا، روزی که همه در پیشگاه الهی می ­ایستند، روزی که دم نمی ­زنند، روزی که مال و فرزند سودی نبخشد، روزی که عذر ستمکاران پذیرفته نیست، روز حسرت، روز پشیمانی، روز خسارت، هشت نام از نام­ های قیامت در سوره غافر، نام قیامت در قرآن و چند پرسش و پاسخ به رشته تحریر درآمده ­است.
در قرآن کریم هفتاد نام برای قیامت ذکر شده است. و در گفتارهای مختلف این کتاب، به واژه­ های متفاوتی که برای قیامت آمده، اشاره شده و به تفسیر آن پرداخته است. علاوه بر آن، نویسنده با استناد به آیات و روایات دو مبحث مهم را عنوان کرده ­است: اولاً چه عملکردهای دنیوی بندگان را بهشتی یا دوزخی می­ کند و ثانیاً در قیامت بر بهشتیان و دوزخیان چه می­ گذرد.
بخش هایی از کتاب
قیام در پیشگاه الهی

گفتیم که هفتاد نام برای قیامت در قرآن آمده است. بعضی از این نام ها بسیار تکرار شده است . بیشترین نامی که برای قیامت در قرآن آمده است ، واژه ی آخرت است \"الدار الاخره\"، \"یوم الاخره\"
این واژه در قرآن یکصدو چهل بار آمده است . و کلمه قیامت هفتاد مرتبه آمده اسد . چرا قیامت می گویند ؟ چون روزی است که همه در پیشگاه الهی می ایستند . قرآن هم می فرماید :
یوم یقوم الناس لرب العالمین ؛ روزی که مردم در پیشگاه پروردگار جهانیان می ایستند . 
آنجا روز ایستادن است . روز نشستن نیست . روز قیام است . همان گونه که انسان باد در دادگاه بایستد، همه در صحرای محشر می ایستند.
معنای دیگر قیامت ، قیام از قبر هاست. این هم می تواند یکی از جهات نامگذاری باشد. برخاستن از قبر ها.