وسواس ، راهکارهای پیشگیری و درمان

100,000 تومان

ناشر:طوبای محبت شابک:7-138-366-600-978 راه کارهای پیشگیری و درمان وسواس (مباحث برنامه سمت خدا) نویسنده:استاد فرحزاد



کتاب راه کارهای پیشگیری و درمان وسواس مجموعه ای از مباحث مطرح شده در برنامه ی سمت خدا توسط حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد می باشد
این کتاب در پنج فصل تدوین شده  که عبارت است از :
پیامدهای وسواس
آشنایی با اصول و قواعد فقهی
نکته های مهم برای مبارزه با وسواس
راهکارهای درمان وسواس
وسواس فکری
هر کدام از گفتارها نیز چندین عنوان زیر مجموعه دارد که به ریزتزین مسائل مربوط به وسواس می پردازد.
کتاب به مذکور با قلمی روان به چرایی ابتلا به وسواس و ریشه ها و پیامدهای آن پرداخته همچنین با تکیه بر آیات و روایات و حکایات واقعی می کوشد که خواننده را از وسواس های عملی و فکری دور کند . این کتاب در208 صفحه در قطع رقعی و با جلد شومیز در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

پیشگفتار کتاب 

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالین و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین
با سپاس فراوان از خداوند بزرگ به خاطر لطف و رحمت بی پایانش، و درود بی کران بر پیامبر و خاندانش که آسمان و زمین به وجودشان پابرجاست و همه مخلوقات به یمن و برکاتشان روزی داده می شوند. شاید کمتر کسی باشد که از افکار منفی و وسوسههای شیاطین انس و جن در امان باشد. شماری هم گرفتار وسواس عملی هستند و خود و دیگران را به رنج و زحمت می اندازند. از این رو بنا به درخواست مکرر عزیزان بر آن شدیم که در برنامه پربیننده سمت خدا به این موضوع بپردازیم و راهکارهای پیشگیری و درمان این بیماری خانمان سوز را ارائه دهیم. این مباحث بحمد الله با استقبال فوق العاده بینندگان این برنامه روبهرو شد و به درمان بسیاری از مبتلایان به وسواس انجامید و از این بابت خدای متعال را سپاس می گوییم. در این مباحث ابتدا پیامدهای شوم پدیده وسواسی را مطرح و سپس به
ارائه راهکارهای درمان آن پرداخته ایم. در این میان دعا و توسل جدی به اهل بیت علیهم السلام و ذکر و توجه قلبی به خدای متعال و دریافت درست از دین و یادگیری صحیح مسائل و بی اعتنائی کامل به افکار منفی و تکرار نکردن عمل را می توان مهم ترین راه کارها دانست .
آنچه در این مجموعه ملاحظه می فرمایید، حاصل این مباحث است که پس از تدوین و ویرایشی به شما خواننده عزیز و گرامی تقدیم میگردد. مباحث را فراهم کردند، از مسئولین صدا و سیما، به ویژه تهیه کننده عزیز برنامه، جناب آقای رکنی و مجری خوب و توانمند آن، جناب آقای نجم الدین شریعتی، همچنین از برادر بزرگوارم، جناب آقای اسدی که تدوین و ویرایش آن را به عهده داشتند و نیز ناشر محترم آن صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. امید است که این مباحث بتواند گره از کار عزیزانی که به این بلیه گرفتار آمده اند بگشاید و آنان را از دام وسوسه های شیطان برهاند و ما را مشمول دعاهای خود گردانند!    
 حبیب الله فرحزاد