کتاب حاضر در 5 فصل تدوین شده که به تفصیل به آداب مهمانی رفتن ومهمانی دادن می پردازد.استناد به آیات و روایات و حکایت ها ؛ در این کتاب به خوبی خواننده را با آنچه که باید در مهمانی دادن و مهمانی رفتن بداند آشنا می سازد.
این اثر که به قلم توانای حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد کارشناس برنامه سمت خدا به رشته تحریر درآمده است در160 صفحه ودر قطع رقعی با جلد شومیز در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.
بخش هایی از این کتاب
برکت مهمان
سنت میهمان داری در قدیم بیشتر بوده است.الان بخاطر تشریفات و تجملات و تنبلی ها این سنت مقداری کم رنگ شده است. این سنت را باید احیا کرد. خانه هایی که در آن میهمان نمی آید، بی برکت اند. رسول خدا صلی علیه و آله وسلم فرمودند: کل بیت لا یدخل فیه الضیف لا یدخله الملائکته 
ملائکه در آن خانه ای که مهمانی نمی شود، وارد نمی شوند.
ورود ملائکه در هر جا برکات الهی را به همراه دارد . در خانه ای که ملائکه وارد نمی شوند،  برکتی وارد نخواهد شد.
برخی افراد میهمانی های خود را در تالار ها و رستوران ها برگزار می کنند. البته اشکالی ندارد ، ولی برکتی که در میهمانی خانه هست، در تالار ها نیست. سر میز می نشینند و هم دیگر را هم درست نمی بینند و بعد هم می روند. اگر کسی جا ندارد این خوب است، ولی اگر در خانه رفت و آمد باشد ، برکت و نورانیت خانه زیاد می شود و محل رفت و آمد فرشتگان می شود.
در هر صورت در میهمان خیر و فراوانی نهفته است و کسی که از میهمانی دادن محروم است ، از این خیرات و برکات محروم خواهد بود. از پیغمبر اکرم صل الله و علیه و آله و سلم روایت شده است که فرمودند:
لا خیر فیمن لا یضیف ؛ در کسی که ضیافت نکند خیری نیست.
برکاتی که به واسطه میهمان به انسان می رسد ، هم فراوان است و هم سریع به انسان می رسد. امام صادق علیه السلام از قول پیامبر گرامی اسلام فرمودند: البرکه اسرع الی من یطعم الطعام من السکن فی السنام ؛
برکت به سوی کسی که اطعام می کند شتابان تر است از فرود کارد به کوهان شتر.
از صفات خدا
اصلا میهمان داری کار خدا کردن است. خداوند میهمان دار همه هستی است .
و الذی هو یطعمنی و یسقین ؛ و آن کسی است که او به من خوراک می دهد و سیرابم می گرداند.
خدا می خواهد کار خودش را به ما بدهد. انسان که خلیفه الله است باید صفات الله را داشته باشد. یک از صفات خدا میزبان بودن است؛ می کوید: شما هم میزبانی کن . از میهمان ها پذیرایی کن که سخاوت ، برکت و خیر می آورد. خدمت کردن ریشه همه خوبی هاست. فکر نکنیم که عبادت تنها نماز و دعا و ذکر و توسل است.
مرحوم آیت الله انصاری همدانی رحمه الله اگر نگوییم بی نظیر ، در زمنا ما شخصیت بسیار کم نظیری بوده است. بعضی از بزرگان که هم مرحوم آقای قاضی را دیده بودند و هم چند تن از بزرگان را می گفتند آیت الله انصاری واقعا فوق العاده بود.اصلا قابل قیاس نبود.
مرحوم آقای دولابی می فرمودند:
آقایان از شیراز و اصفهان و قم به همدان می رفتند، و میهمان ایشان می شدند. ایشان پذیرایی می کردند. ایشان این تعبیر را داشتند: من در اواخر عمر هیچ عملی ندارم ، جز اینکه دلم به همین میهمان داری ها و پذیرایی از بندگان خدا خوش است . یعنی همین که مومنین از راه دور می آیند و انسان از آنها پذیرایی می کند، عمل بسیار بزرگ است.