امام علی صدای عدالت انسانی

400,000 تومان

ناشر:بوستان کتاب شابک:9789640912546 جرج سمعان جرداق (ترجمه کتاب الامام علی صوت العداله الانسانیه) معرفی شده توسط استاد سعیدی



امام علی علیه السلام صدای عدالت انسانی. اثری به زبان عربی با نام کامل \"الامام علی صوت العدالة الانسانیة\" درباره‌ی حضرت امیر علیه السلام، به قلم جرج جرداق (تولد: 1926)، نویسنده و ادیب و روزنامه نگار معاصر مسیحی لبنانی که به سال 1958 با مقدمه ای به قلم میخائیل نعیمه، دربیروت به چاپ رسیده است. وی در شهر «جدیده‌ی مرجعیون» که «مرج العیون» نیز خوانده می‌شود، در خانواده‌ای غسّانی از اصل قحطانی، تولد یافت.

این اثر با عناوین زیر تدوین شده است: الامام علی و حقوق الأنسان؛ بین علی و الثّورة الفرنسیة؛ الامام علی صوت العدالة الانسانیة؛ علی و سقراط؛ علی و عصرة؛ علی و القومیة العربیة.

نویسنده در فصل‌های نخستین به تاریخچه‌ی پیدایش دین اسلام و ستایش از آن پرداخته است. سپس با استناد به سخنان رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، به پیوند عمیق میان آن حضرت و امام علی علیه السلام اشاره و نقش او را در تحکیم ارکان دین حنیف اسلام بیان کرده است. مصنّف، پس از این مقدمه، وارد بحث اصلی می‌شود که نموداری است از عوامل و شرایطی که امام برای استقرار عدالت جهانی پیشنهاد می‌کند. در این گفتار، عدالت و ظلم ستیزی سرلوحه‌ی همه‌ی رهنمودهای آن حضرت به کارگزارانش معرفی می‌شود.
 ترجمه ی این کتاب در یک جلد با قطع وزیری و جلد سخت در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. کتاب مذکور توسط حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در برنامه سمت خدا معرفی گردید