هزار و یک فضیلت از امیرالمومنین علیه السلام

400,000 تومان

هزار و یک فضیلت از امیرالمومنین علیه السلام در کتب اهل سنت نوشته محمدرضا رمزی اوحدی معرفی شده استاد فرحزاد



کتاب 1001 فضیلت از امیرالمومنین علیه السلام به قلم محمد رضا رمزی اوحدی با استناد به منابع مهم اهل سنت نوشته شده و دربرگیرندۀ 7 فصل است که به ترتیب :

فصل اول: شامل آیات قرآن کریم در شأن امام علی علیه السلام در کتب تفسیری اهل سنت 

سوره حمد آیه 1 بسم الله الرحمن الرحیم، سوره حمد، آیه 51 ، سوره بقره آیه 51 ،سوره بقره آیه 52  و….  .

 فصل دوم:شامل فضایل امام علی علیه السلام در کتب حدیثی اهل سنت

ولایت محور بعثت، مالک درستی یک روایت چیست؟ ، آیا ما به فکر عاقبت کار خود هستیم؟ ، ثقل اکبر ،علی علیه السلام وارث علم نبی،علی علیه السالم حقیقت آشکار ، انکار نبوت انبیاء گذشته ، حسد عامل گمراهی … و…

 فصل سوم: فضایل امام علی علیه السلام در کتب صحابی وعلماء اهل سنت

سخن زمخشری مفسر بزرگ اهل سنت،سخن ابن ملجم،سخن ربیع بن خیثم،سخن عجیب ابن ابی الحدید

سخن محمدبن طلحه شافعی

فصل چهارم: حدیث غدیر در کتب اهل سنت

فصل پنجم: معاویه را بشناسیم

فصل ششم: پاسخ به شبهات و کتاب راهی دیگر برای کشف حقیقت (چاپ عربستان سعودی)

فصل هفتم: شمیمی از گلشن شیدایی(اشعار)

بیان مستندات فضایل امیرالمومنین امام علی(ع) در کتب روایی اهل سنت و هم چنین دیدگاه های علمای این مذهب در این زمینه است. نویسنده که مخاطب خود را برادران اهل سنت قرار داده، مطالبی را از برجسته ترین علمای آن ها در قرن های گذشته، اعم از تاریخ نویسان مشهور، متکلمین به نام، دانشمندان علوم حدیث، فقها و مفسران در اعصار مختلف، آورده است. فصل اول این کتاب به بیش از 110 آیه قرآن کریم که در شأن علی(ع) نازل شده و در کتب تفسیری اهل سنت آمده، اشاره نموده است. البته نویسنده اذعان دارد که می توان عدد این آیات را تا 300 نیز رساند. فصل دوم نیز شامل بیش از 400 حدیث درباره جایگاه علی(ع) و معرفی وی است. در فصل سوم هم، سخنان صحابی و علمای اهل سنت درباره امتیازهای علی (ع) بر دیگران را در خود جای داده است. حدیث غدیر در کتب اهل سنت، عنوان فصل بعدی این اثر است و به دنبال آن، به معرفی معاویه با همان رویکرد (استناد به کتب روایی اهل سنت) و هم چنین پاسخ به شبهات و کتاب «راهی دیگر برای کشف حقیقت»، پرداخته شده است.