انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه

60,000 تومان

ناشر:بیان معنوی شابک:5-3-91879-600-978 نویسنده: علیرضا پناهیان



  • کتاب انتظار عامیانه ،عالمانه ،عارفانه ،از تالیفات حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان است که برگرفته از سخنرانی های وی می باشد .این سخنرانی ها  از اوایل دهه 70 بطور همزمان در مهدیه تهران و دانشگاه ها ایراد شده است .
    نگاه عامیانه به منجی، در همۀ ادیان عالم وجود دارد؛ تصور کسی که سوار بر مرکب خواهد آمد و دنیا را تنها با «اعجاز» دستانش متحوّل می‌کند و لابد بی‌نیاز به همراهی مردم و هوشیاری آنها، زمین و زمان را زیر و رو کرده و بی‌اعتنا به سنت‌های الهی و همۀ آنچه در طبیعت حیات بشر است، سعادت را برای انسان به ارمغان می‌آورد....
     
  • یکی از آثار سوء نگاه عامیانه به موضوع منجی و مهدویت، عدم اشاعه فرهنگ اصیل انتظار در جهان بشریت است. وقتی ما سطحی نگاه کردیم، و تئوری‌های حکومت آقا امام زمان‌(ع) را به صورت علمی بیان نکردیم و تحلیلی عالمانه از موضوع مهدویت و منجی ارائه ندادیم، کم‌کم این موضوع به یک امر خیالی و یا خرافی تبدیل شده و مانند یک سدّ بزرگ سبب می‌شود که نتوانیم فرهنگ اصیل انتظار را، به‌ویژه در میان نخبگان، اشاعه دهیم و ذهن‌ها را به صورت دقیق متوجه این موضوع کنیم.
     
  • وقتی نگاه عامیانه را کنار بگذاریم، سؤال‌ها یکی‌یکی می‌جوشند، و فکرها به کار می‌افتند ... همۀ ما در اثر جوشش این سؤال‌ها و سپس نزدیک شدن به پاسخ آنها، وظایف خود را در این زمان و برای زمینه‌سازی ظهور، بهتر خواهیم شناخت.
    این کتاب که در برنامه ی سمت خدا دو بار معرفی شده است در 440 صفحه در قطع جیبی و با جلد شومیز در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است .ق 3