آیین انتظار(خلاصه مکیال المکارم)

125,000 تومان

آیین انتظار (خلاصه ی مکیال المکارم) نویسنده مرحوم آیت الله موسوی اصفهانی معرفی شده توسط استاد فرحزاد



آیین انتظار

خلاصه مکیال المکارم
کتاب گرانقدر «مکیال المکارم فی فوائد الدعا للقائم» نوشته دانشمند بزرگوار و عالم پرهیزکار حاج سید محمد تقی موسوی اصفهانی توسط حجت السلام و المسلمین حاج سید مهدی حائری قزوینی به فارسی ترجمه شده است.
آنچه در پیش رو دارید خلاصه ای از این کتاب که مشتمل بر علل و فوائد و نتایج دعا برای حضرت ولی عصر(عج) و نیز وظایف دیگر ما نسبت به آن حضرت می باشد.با توجه یه اینکه کتاب مکیال المکارم تقریبا استدلالی است، سعی شده تمام دلایل غقلی و نقلی مربوط به بحث ذکر شود و اینکه در بعضی موارد دعاهای طولانی درآن آمده است و این باعث حجیم شدن آن گشته بود، لذا برای اینکه کلیه عاشقان حضرت بتوانند از مطالب نفیس این کتاب استفاده نمایند و از جواهرات آن توشه بر گیرند، این کتاب را تلخیص نمودیم.
قابل ذکر است که در این کتاب سعی شده، مطالب به همان صورت اصلی حفظ شود و فقط مقداری از حالت استدلالی خارج گردد، به همین منظور در مطالب مورد بحث ، معمولا به آوردن چند روایت اکتفا و از اوردن دعاهای طولانی خودداری کرده و فقط به ذکر منابع آن بسنده نمودیم.

برشی از کتاب:

عزلت و گوشه گیری آن حضرت(عج) از مردم: امام صادق(علیه السلام) فرمود:« به ناچار صاحب این امر را غیبتی خواهد بود، در هنگام غیبت ناچار از عزلت و گوشه کیری است.»
و در قضیه علی بن مهزیار از آن حضرت آمده که فرمود: «پدرم از من پیمان گرفته که جز ذر سرزمین های پنهان و دور منزل نگیرم، تا مخفی بمانم و جایگاهم از نیرنگ های اهل ضلالت و سرکشان امت های تازه به دوران رسیده مصون باشد.»
محبوب ترین اعمال:این دعا بهترین اعمال به سوی خدای متعال است، زیرا موجب خوشحالی امام و پیشوای مومنین و افضل آنان می باشد.از رسول خدا(ص) روایت شده که فرمود:« همانا محبوب ترین کارها نزد خداوند خوشی رساندن به مومنین می باشد.» این کتاب در 228 صفحه در قطع رقعی و با جلد شومیز در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است . کتاب مذکور توسط حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در تاریخ 5 آبان 99 در برنامه سمت خدا معرفی گردید. ق 5 و 3