فروغ شهادت

150,000 تومان

کتاب فروغ شهادت نویسنده آیت الله سعادت پرور پهلوانی تهرانی معرفی شده توسط استاد عابدینی



مطالب این کتاب با استناد به احادیث وارده به تحلیل قیام تاریخی بی نظیر آن حضرت بیانگر آن است که حرکت سید الشهداء (ع) از آغاز تا انجام و ادامه آن با پیام رسانی اهل بیت (ع) و در درجه اول یک حرکت معنوی- توحیدی است. بنابراین، احیای آن با گریه، عزادارای، زیارت و... باید متناسب با هدف والای بنیانگذار این نهضت باشد. از این رو، کتاب «فروغ شهادت» به تبیین نکات ناب توحیدی سخنان امام حسین (ع) در طول این نهضت نورانی از «مدینه» تا «مکه» و از «مکه» تا «کربلا» پرداخته است.


از این گذشته، اشاره به نکات اخلاقی - عرفانی کلمات اهل بیت (ع) و اصحاب آن حضرت در طول مسیر حرکت و به ویژه بعد از شهادت سیدالشهداء (ع) از «کربلا» تا «کوفه» و از «کوفه» تا «شام» و نیز تبیین نکات برخی از روایات پرمحتوا و توحیدی مربوط به احیای نهضت حسینی؛ و بالاخره تبیین فرازهای کلیدی برخی از زیارات آن حضرت، مطالبی است که طی فصول متعدد این کتاب بدان پرداخته شده و همه و همه در راستای اثبات این نکته است که به قیام امام حسین (ع) باید به عنوان یک حرکت توحیدی نگریست و محوریترین درسی که از این نهضت باید بیاموزیم، درس توحید و مراقبه حضرت حق در همه عرصه های زندگی است.

نویسنده در بیان هدف از تألیف این کتاب مینویسد: «درباره سیّدالشهدا و وقایع عاشورای حسینی کتب و رساله ها و مقاتل فراوانی نوشته شده است و هریک از زاویه ای خاصّ به غواصی در دریای ژرف معارف امامت و ولایت و نهضت عظیم حسینی پرداخته اند، ولی در آنچه آنها به روشنگری ریشه های تاریخی و علل اجتماعی نهضت حسینی و ذکر وقایع آن دوران اختصاص داده اند کمتر به اسرار معنوی مقتل سیدالشهدا و رموز عرفانی این حرکت عظیم و تاریخساز عالم بشری توجه شده است. غرض ما از تدوین این رساله بررسی پارهای از اسرار مقتل سیدالشهدا، خصوصا دقت در کلمات آن حضرت در طول حرکت و پارهای از زیارت های وارده درباره ایشان است».